Niezbędnik klienta: (wersja pdf do pobrania)
Rozdział I. Zawieranie i rozwiązywanie umów
1. Zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków w przypadku nowego przyłącza: Więcej/mniej...
Nowy właściciel/dysponent prawny nieruchomości, która jest przyłączona do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej występuje do Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa z:
-
pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków,
-
oświadczeniem na jakie cele będzie pobierana woda (nie dotyczy Odbiorców posiadających wyłącznie usługę kanalizacji; Odbiorca wielolokalowy wypełnia inny rodzaj oświadczenia),
-
aktem własności, umową najmu lub innym dokument potwierdzającym prawo do korzystania z posesji w tym prawo do zawierania umów i rozliczania się za media,
-
decyzją w sprawie nadania numeru identyfikacji podatkowej, wypisem z KRS, zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub potwierdzeniem zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku od towarów usług oraz podatku akcyzowego (w przypadku osób prawnych).
Odbiorca wypełniając formularze może skorzystać ze wzorów wypełnionego:
Wniosek wraz załączonymi dokumentami może być przekazany:
-
osobiście w siedzibie Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: Turawa, ul. Opolska 43 do Działu Handlowego od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00 lub wrzucić do skrzynki znajdującej się przy wejściu do siedziby Spółki,
-
listownie na adres Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: 46-045 Turawa, ul. Opolska 43,
-
pocztą elektroniczną na adres e-mail: w postaci skanów w celu sprawdzenia poprawności wypełnienia (po weryfikacji przez Spółkę oryginały należy złożyć osobiście lub listownie).
2. Przepisanie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków w przypadku zmiany właściciela: Więcej/mniej...
a) Poprzedni właściciel/dysponent prawny nieruchomości rozwiązuje umowę występując do Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa z pisemnym wnioskiem o rozwiązanie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków za porozumieniem stron i rozliczając się za okres obowiązywania umowy. W przypadku nadpłaty na saldzie konta, poprzedni właściciel może zwrócić się do Spółki z pisemnym wnioskiem o zwrot nadpłaty podając swoje imię i nazwisko, kod kontrahenta, kwotę nadpłaty i nr konta na jakie ma być zwrócona nadpłata.
b) Nowy właściciel/dysponent prawny nieruchomości występuje do Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa z:
-
pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków,
-
oświadczeniem na jakie cele będzie pobierana woda (nie dotyczy Odbiorców posiadających wyłącznie usługę kanalizacji; Odbiorca wielolokalowy wypełnia inny rodzaj oświadczenia),
-
aktem własności, umową najmu lub innym dokument potwierdzającym prawo do korzystania z posesji w tym prawo do zawierania umów i rozliczania się za media,
-
decyzją w sprawie nadania numeru identyfikacji podatkowej, wypisem z KRS, zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub potwierdzeniem zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku od towarów usług oraz podatku akcyzowego (w przypadku osób prawnych).
Odbiorca wypełniając formularze może skorzystać ze wzorów wypełnionego:
Niezbędne dokumenty mogą być przekazane:
-
osobiście w siedzibie Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: Turawa, ul. Opolska 43 do Działu Handlowego od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00 lub wrzucić do skrzynki znajdującej się przy wejściu do siedziby Spółki,
-
listownie na adres Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: 46-045 Turawa, ul. Opolska 43,
-
pocztą elektroniczną na adres e-mail: w postaci skanów w celu sprawdzenia poprawności wypełnienia (po weryfikacji przez Spółkę oryginały należy złożyć osobiście lub listownie).
Każdy klient posiada indywidualny numer rachunku bakowego do wpłat i kod klienta. Po rozwiązaniu umowy przez poprzedniego Odbiorcę Usług konto klienta zostaje zamknięte. Nowy Odbiorca Usług otrzymuje nowy kod kontrahenta i nowy numer rachunku bankowego do wpłat.
3. Przepisanie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków w przypadku śmierci poprzedniego właściciela: Więcej/mniej...
a) W przypadku śmierci Odbiorcy Usług, aby rozwiązać umowę należy dostarczyć do Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa jego akt zgonu.
b) Nowy właściciel/dysponent prawny nieruchomości występuje do Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa z:
-
pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków,
-
oświadczeniem na jakie cele będzie pobierana woda (nie dotyczy Odbiorców posiadających wyłącznie usługę kanalizacji; Odbiorca wielolokalowy wypełnia inny rodzaj oświadczenia),
-
aktem własności, umową najmu lub innym dokument potwierdzającym prawo do korzystania z posesji w tym prawo do zawierania umów i rozliczania się za media,
-
decyzją w sprawie nadania numeru identyfikacji podatkowej, wypisem z KRS, zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub potwierdzeniem zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku od towarów usług oraz podatku akcyzowego (w przypadku osób prawnych).
Odbiorca wypełniając formularze może skorzystać ze wzorów wypełnionego:
Niezbędne dokumenty mogą być przekazane:
-
osobiście w siedzibie Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: Turawa, ul. Opolska 43 do Działu Handlowego od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00 lub wrzucić do skrzynki znajdującej się przy wejściu do siedziby Spółki,
-
listownie na adres Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: 46-045 Turawa, ul. Opolska 43,
-
pocztą elektroniczną na adres e-mail: w postaci skanów w celu sprawdzenia poprawności wypełnienia (po weryfikacji przez Spółkę oryginały należy złożyć osobiście lub listownie).
Każdy klient posiada indywidualny numer rachunku bakowego do wpłat i kod klienta. Po rozwiązaniu umowy przez poprzedniego Odbiorcę Usług konto klienta zostaje zamknięte. Nowy Odbiorca Usług otrzymuje nowy kod kontrahenta i nowy numer rachunku bankowego do wpłat.
4. Rozwiązanie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków w przypadku braku nowego właściciela: Więcej/mniej...
a) Odbiorca Usług rozwiązuje umowę występując do Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa z pisemnym wnioskiem o rozwiązanie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków z miesięcznym okresem wypowiedzenia, który rozpoczyna swój bieg w ostatnim dniu miesiąca, w którym dokonano wypowiedzenia. Jeżeli po upływie umownego terminu wypowiedzenia nowy Odbiorca usług nie wystąpi do Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa z wnioskiem o zawarcie umowy, zachodzą przesłanki do odcięcia dostawy wody i zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego. Przyłącze wodociągowo-kanalizacyjne, które nie posiada aktywnej umowy przeznaczone jest do likwidacji i aby w przyszłości korzystać ze wskazanego przyłącza należy rozpocząć procedurę podłączenia do sieci wodociągowo-kanalizacyjnej.
b) W przypadku śmierci Odbiorcy Usług, aby rozwiązać umowę należy dostarczyć do Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa jego akt zgonu. Po otrzymaniu aktu zgonu i braku nowego właściciela, zawierającego nową umowę, Spółka Wodociągi i Kanalizacja Turawa odcina dostawę wody i zamyka przyłącze kanalizacyjne. Przyłącze wodociągowo-kanalizacyjne, które nie posiada aktywnej umowy przeznaczone jest do likwidacji i aby w przyszłości korzystać ze wskazanego przyłącza należy rozpocząć procedurę podłączenia do sieci wodociągowo-kanalizacyjnej.
Rozdział II. Składanie wniosków i reklamacji
1. Wniosek o zmianę danych teleadresowych Odbiorcy usług: Więcej/mniej...
Odbiorca Usług może zaktualizować dane teleadresowe poprzez złożenie wniosku o aktualizację danych teleadresowych:
- osobiście w siedzibie Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: Turawa, ul. Opolska 43 do Sekretariatu od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00 lub wrzucić do skrzynki znajdującej się przy wejściu do siedziby Spółki,
- listownie na adres Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: 46-045 Turawa, ul. Opolska 43,
- pocztą elektroniczną w postaci skanów (e-mail: ).
2. Pozostałe wnioski i reklamacje: Więcej/mniej...
Pozostałe wnioski i reklamacje należy złożyć w formie pisemnej:
- osobiście w siedzibie Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: Turawa, ul. Opolska 43 do Sekretariatu od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00 lub wrzucić do skrzynki znajdującej się przy wejściu do siedziby Spółki,
- listownie na adres Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: 46-045 Turawa, ul. Opolska 43,
- pocztą elektroniczną (e-mail: sekretariat@wik.turawa.pl).
Otrzymane wnioski o reklamacje są rejestrowane według kolejności ich wpływu i rozpatrywane według obowiązujących przepisów prawa (kodeks cywilny, ustawa o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków wraz z przepisami wykonawczymi, regulaminem świadczonych usług). Odpowiedzi udzielane są w terminie 14 dni od daty rejestracji, przy sprawach wymagających dodatkowych ustaleń czas wydłuża się do 30 dni.
Reklamacja wysokości faktury nie wstrzymuje obowiązku jej terminowej zapłaty. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Spółka Wodociągi i Kanalizacja Turawa i powstania nadpłaty na saldzie konta, Odbiorca Usług może zwrócić się z pisemnym wnioskiem o zwrot nadpłaty podając swoje imię i nazwisko, kod kontrahenta, kwotę nadpłaty i nr konta na jakie ma być zwrócona nadpłata.
III: Usługa Internetowe Biura Obsługi Klienta - eBOK
1. Informacja o systemie eBOK Więcej/mniej...
Spółka Wodociągi i Kanalizacja Turawa z myślą o Państwa wygodzie uruchomiła Internetowe Biura Obsługi Klienta (eBOK), które umożliwia otrzymywanie faktur za wodę i/lub ścieki na adres poczty elektronicznej (e-mail) i sprawdzenia historii odczytów wodomierzy w systemie eBOK.
Zalety wynikające z zapisania się do Internetowego Biura Obsługi Klienta (eBOK):
-
terminowość: faktura przychodzi zawsze na czas bez obawy o ryzyko niedostarczenia, które występuje przy wysyłce drogą pocztową,
-
bezpieczeństwo: faktura nie trafi w niepowołane ręce,
-
ekologia: brak faktur papierowych oznacza mniej ściętych drzew,
-
wygoda: faktury nie zajmują miejsca w przeciwieństwie do faktur papierowych,
-
oszczędność czasu: nie trzeba logować się do systemu, aby podejrzeć fakturę, gdyż faktura przychodzi na adres e-mail,
-
kontrola: w systemie eBOK można sprawdzić historię odczytów wodomierza,
-
ekonomia - korzystanie z usługi obniża abonament.
Odbiorcy zainteresowani usługą Internetowego Biura Obsługi Klienta (eBOK) oraz otrzymywaniem faktury elektronicznej na adres e-mail proszeni są o wypełnianie formularza rejestracji dostępnego na stronie www.wik.turawa.pl w zakładce eBOK / Rejestracja. W formularzu należy uzupełnić imię i nazwisko odbiorcy, ID Klienta, nr konta do wpłat (wszystkie te dane znajdują się na każdej fakturze), adres e-mail oraz zaakceptować regulamin Internetowego Biura Obsługi Klienta (eBOK). Po pozytywnej weryfikacji danych z formularza klient otrzymuje na podany w formularzu adres e-mail dane do logowania (login i hasło jednorazowe). Podczas pierwszego logowania się do Internetowego Biura Obsługi Klienta (eBOK) system poprosi o zmianę hasła jednorazowego na docelowe.
Rejestracja do systemu e-BOK wiąże się z rezygnacją otrzymywania faktur w formie papierowej na adres korespondencyjny.
2. Jak zarejestrować się do systemu eBOK? Więcej/mniej...
Krok 1: Kliknij w zakładkę „eBOK/ Rejestracja” znajdującą się na stronie www.wik.turawa.pl.
Krok 2: Wypełnij formularz danymi z faktury, zaakceptuj regulamin i zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Krok 3: Na podanego maila otrzymasz dane do pierwszego logowania.
Krok 4: Kliknij w zakładkę „eBOK/ Logowanie” znajdującą się na stronie www.wik.turawa.pl.
Krok 5: Do pierwszego logowania użyj otrzymane w mailu dane.
Krok 6: Zmień hasło jednorazowe na nowe hasło do logowania.
3. Jak wyświetlić fakturę w systemie eBOK? Więcej/mniej...
Krok 1: Po zalogowaniu się do systemu wejdź w zakładkę „Zakupy”, a następnie „Faktury”.
Krok 2: Z listy faktur wybierz daną fakturę poprzez odpowiedni odnośnik „>”.
Krok 3: Wybierz opcję „Pokaż fakturę”.
Krok 4: Zapisz fakturę.
Rozdział IV: Newsletter
1. Informacja o newsletterze Więcej/mniej...
Odbiorcy Usług, którzy pragną być powiadamiani o bieżących informacjach na temat planowanych przerw w dostawie wody mają możliwość zapisania się do newslettera. Z usługi tej można skorzystać poprzez znajdujący się na stronie www.wik.turawa.pl odnośnik Newsletter, wpisaniu adresu e-mail, wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i potwierdzeniu adresu e-mail poprzez kliknięcie linku otrzymanego w wiadomości e-mail. Po zapisaniu się do newslettera Odbiorca Usług będzie otrzymywać na podany adres e-mail informacje o planowanych przerwach w dostawie wody na terenie Gminy Turawa, zmianie taryf, bądź zatwierdzonych dopłatach.
2. Jak zapisać się do newslettera? Więcej/mniej...
Krok 1: Kliknij w odnośnik Newsletter znajdujący się na stronie www.wik.turawa.pl
Krok 2: Wpisz adres mailowy, wyraź zgodę na przetwarzanie danych osobowych i kliknij "Zapisz"
Krok 3: Otwórz skrzynkę odbiorczą i w odebranej wiadomości od "Newsletter WIK Turawa - potwierdzenie adresu e-mail" kliknij w otrzymany link, aby potwierdzić adres mailowy
Rozdział V. Wodomierz dodatkowy (podlicznik) Więcej/mniej...
Przed podjęciem decyzji o montażu wodomierza ogrodowego zalecamy przeanalizowanie rzeczywistych potrzeb podlewania, kosztów związanych z wykonaniem i utrzymaniem instalacji wraz z wodomierzem oraz oszacowanie możliwych korzyści w najbliższych latach – należy pamiętać że legalizacja wodomierza jest na okres 5 lat od daty produkcji.
Odbiorca Usług posiadający usługę kanalizacji, który decyduje się na posiadanie wodomierza dodatkowego (podlicznik) powinien wystąpić z pisemnym wnioskiem o zamontowanie/ zaplombowanie wodomierza dodatkowego (podlicznik) wraz ze schematem instalacji (na schemacie należy wskazać usytuowanie wodomierza głównego oraz projektowanego podlicznika na rzucie instalacji wodociągowo – kanalizacyjnej budynku, oznaczyć pomieszczenie w którym znajduje się projektowany podlicznik i zewnętrzny kran czerpalny) i złożyć go:
-
osobiście w siedzibie Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: Turawa, ul. Opolska 43 do Sekretariatu od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00 lub wrzucić do skrzynki znajdującej się przy wejściu do siedziby Spółki,
-
listownie na adres Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: 46-045 Turawa, ul. Opolska 43,
-
pocztą elektroniczną w postaci skanów (e-mail: sekretariat@wik.turawa.pl).
Wniosek powinno się złożyć po przygotowaniu instalacji, tj.:
-
Punkt czerpalny należy usytuować na zewnątrz budynku, a wodomierz dodatkowy (podlicznik) w odległości ok. 1,5 m od wyjścia przewodu przez zewnętrzną ścianę budynku w kierunku punktu czerpalnego.
-
Na odcinku instalacji za wodomierzem dodatkowym (podlicznikiem), a punktem poboru wody do podlewania (kran zewnętrzny) nie może być zamontowana żadna kształtka (np. trójnik), umożliwiająca dodatkowe podłączenie lub pobór wody. Instalacja nie może być też wbudowana w ścianę lub zabudowana.
-
Miejsce wbudowania wodomierza dodatkowego (podlicznik) powinno być suche, łatwo dostępne dla montażu, demontażu i kontroli oraz odczytu wskazań wodomierza zgodnie z normami i przepisami w tym zakresie.
-
Przed wodomierzem dodatkowym (podlicznikiem) należy zamontować zawór odcinający.
-
Wodomierz dodatkowy (podlicznik) powinien być zamontowany zgodnie z dokumentacją techniczną producenta – zalecana pozycja pozioma.
-
Odbiorca na własny koszt i we własnym zakresie wykonuje prace związane z budową podejścia pod wodomierz dodatkowy (podlicznik).
Poniżej przykładowy schemat instalacji projektowanego wodomierz dodatkowego (podlicznik).
Po pozytywnej weryfikacji wniosku przez Spółkę Wodociągi i Kanalizacja Turawa, Dział Handlowy kontaktuje się z Odbiorcą Usług w celu sprzedaży wodomierza dodatkowego (podlicznik).
Po zamontowaniu wodomierza dodatkowego (podlicznika) Odbiorca Usług zgłasza ten fakt Spółce Wodociągi i Kanalizacja Turawa celem odbioru i zaplombowania wodomierza dodatkowego (podlicznika).
Po podpisaniu protokołu plombowania wodomierza dodatkowego (podlicznik), odczyty wskazanego wodomierza będą brane pod uwagę do rozliczenia. Zużycie zmierzone przez wodomierz główny będzie wskazaniem ilości sprzedanej wody, a zużycie zmierzone przez wodomierz dodatkowy (podlicznik) pomniejszy ilość odprowadzanych ścieków.
Za utrzymanie w dobrym stanie technicznym i legalizację wodomierza dodatkowego (podlicznika) odpowiada Odbiorca Usług.
Spółka Wodociągi i Kanalizacja Turawa ma prawo wstrzymać odliczanie ilości zużytych ścieków, jeżeli stwierdzi niesprawność, lub brak ważnej legalizacji wskazanego wodomierza.
Rozdział VI. Procedura odcięcia usług dostawy wody i/ lub odbioru ścieków Więcej/mniej...
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne, jeżeli Odbiorca usług nie uiścił należności za pełne dwa okresy obrachunkowe, następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tekst jednolity: Dz.U. z 2018 r., poz. 1152).
W przypadku odcięcia dostawy wody z powyższej przyczyny Spółka udostępnia Odbiorcy zastępczy punkt poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi - Kotórz Mały, ul. Wodna (dyspozytornia przy Oczyszczalni Ścieków).
O zamiarze odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego oraz o miejscach i sposobie udostępniania zastępczych punktów poboru wody Spółka zawiadamia Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Wójta oraz Odbiorcę usług co najmniej na 20 dni przed planowanym terminem odcięcia dostaw wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego.
Przywrócenie dostawy wody następuje w tym przypadku po uprzednim uregulowaniu przez Odbiorcę wszystkich zaległości wraz z odsetkami ustawowymi i po złożeniu wniosku o przywrócenie dostawy wody i/lub odbioru ścieków.
Rozdział VII. Przyłączenie do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej
1. Wydanie warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej Więcej/mniej...
Aby podłączyć się do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej należy złożyć pisemny wniosek o wydanie warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej:
- osobiście w siedzibie Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: Turawa, ul. Opolska 43 w Sekretariacie od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00 lub wrzucić do skrzynki znajdującej się przy wejściu do siedziby Spółki,
- listownie na adres Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: 46-045 Turawa, ul. Opolska 43,
- pocztą elektroniczną w postaci skanów (e-mail: ).
Termin wydania warunków wynosi:
- 21 dni od daty rejestracji wniosku, dla zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej,
- 45 dni od daty rejestracji wniosku, pozostałe przypadki.
Do wniosku o warunki techniczne przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej należy dołączyć plan zabudowy lub szkic sytuacyjny określający usytuowanie przyłącza w stosunku do istniejącej sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej oraz innych obiektów i sieci uzbrojenia terenu.
2. Wykonanie przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych Więcej/mniej...
Wykonanie przyłącza/y do posesji realizuje na własny koszt właściciel posesji. Po otrzymaniu warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej Inwestor co najmniej 7 dni przed planowanym rozpoczęciem robót zgłasza ten fakt do Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa.
Określone w warunkach przyłączenia do sieci próby i odbiory częściowe oraz końcowe są przeprowadzane przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron (podmiotu ubiegającego się o przyłączenie do sieci i przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego).
Zasypanie przyłącza jest możliwe dopiero po uzyskaniu zgody pracownika Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa dokonującego odbioru technicznego.
Po zgłoszeniu w formie pisemnej lub e-mailowej gotowości do odbioru końcowego przez podmiot ubiegający się o przyłączenie do sieci, przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, dokonuje odbioru przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego.
Warunkiem niezbędnym do dokonania odbioru jest wykonanie przyłącza/y zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi.
Montaż wodomierza głównego i jego plombowanie są realizowane przez pracownika Wodociągi i Kanalizacja Turawa po dokonaniu odbioru i złożeniu przez Inwestora kompletnego wniosku o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków.
Protokół odbioru przyłącza jest postawą podpisania umowy o dostarczanie wody i/lub odprowadzanie ścieków.
Rozdział VII. Kontakt ze Spółką Wodociągi i Kanalizacja Turawa
1. W sprawie informacji o zawarciu lub rozwiązaniu umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków, rozliczeń, aktualnego salda Klienta, Internetowe Biura Obsługi (eBOK), odczytów i wymiany wodomierzy głównych, montażu wodomierza dodatkowego (podlicznika) prosimy o kontakt: Więcej/mniej...
- telefoniczny pod nr 77-440-44-44 wewn. 21,
- osobisty w siedzibie Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: Turawa, ul. Opolska 43 w Dziale Handlowym od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00,
- listowny na adres Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: 46-045 Turawa, ul. Opolska 43,
- pocztą elektroniczną (e-mail: ).
Kontaktując się ze Spółką Wodociągi i Kanalizacja Turawa prosimy o podanie kodu Klienta (kod Klienta znajduje się na każdej fakturze), imię i nazwisko Odbiorcy Usług i adres przyłącza.
2. W sprawie zgłoszenia awarii, umówienia spotkania prosimy o kontakt: Więcej/mniej...
- telefoniczny
- od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00 pod nr 77-440-44-44 wewn. 20,
- od poniedziałku do piątku po godz. 15:00 oraz weekendy i święta pod nr 77 440 44 44, 77-421-28-44 oraz 781-204-442 (tylko w przypadku awarii)
- osobisty w siedzibie Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: Turawa, ul. Opolska 43 w Sekretariacie od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00,
- listowny na adres Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: 46-045 Turawa, ul. Opolska 43,
- pocztą elektroniczną (e-mail: ).
3. W sprawie wyjaśnienia płatności, zwrotu i przeksięgowaniu nadpłat prosimy o kontakt: Więcej/mniej...
- telefoniczny
- telefoniczny pod nr 77-440-44-44 wewn. 23,
- osobisty w siedzibie Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: Turawa, ul. Opolska 43 w Dziale Finansowo-Księgowym, Kadr od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00,
- listowny na adres Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: 46-045 Turawa, ul. Opolska 43,
- pocztą elektroniczną (e-mail: ).
4. W sprawie podłączenia się do sieci wod-kan oraz informacji technicznych prosimy o kontakt: Więcej/mniej...
- telefoniczny pod nr 77-440-44-44 wewn. 22,
- osobisty w siedzibie Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: Turawa, ul. Opolska 43 w Dziale Utrzymania Ruchu od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00,
- listowny na adres Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: 46-045 Turawa, ul. Opolska 43,
- pocztą elektroniczną (e-mail: ).
5. W sprawie jakości wody, aktualnych badań wody i ścieków oraz oczyszczalni ścieków prosimy o kontakt: Więcej/mniej...
- telefoniczny pod nr 77-440-44-44 wewn. 26,
- osobisty w siedzibie Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: Turawa, ul. Opolska 43 w Dziale Produkcji Wody i Oczyszczalnia Ścieków od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00,
- listowny na adres Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: 46-045 Turawa, ul. Opolska 43,
- pocztą elektroniczną (e-mail: ).
6. W sprawie prowadzonych postępowań przetargowych prosimy o kontakt: Więcej/mniej...
- telefoniczny pod nr 77-440-44-44,
- osobisty w siedzibie Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: Turawa, ul. Opolska 43 od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00,
- listowny na adres Spółki Wodociągi i Kanalizacja Turawa, tj: 46-045 Turawa, ul. Opolska 43,
- pocztą elektroniczną (e-mail: ).